Delen

Meer nieuws

Prinsjesdag 2018
19 september 2018
Nieuwe Arbowet: alles goed geregeld?
10 augustus 2018
ONS zoekt (senior) assistent accountant(s)
27 februari 2018
ONS Eindejaarstips 2017
12 december 2017


Meer nieuwsartikelen >
U bevindt zich hier: Trending > Nieuws > Nieuwe Arbowet: alles goed geregeld?

Nieuwe Arbowet: alles goed geregeld?

In 2017 is de Arbowet veranderd. In de vernieuwde Arbowet is de betrokkenheid van werkgevers en werknemers bij de arbodienstverlening vergroot en staat preventie nog meer centraal. Zo is de positie van de preventiemedewerker verstrekt, heeft het medezeggenschapsorgaaan een grotere rol bij het arbobeleid gekregen en zijn de randvoorwaarden voor het handelen van de bedrijfsarts aangescherpt.

In de factsheet zijn de belangrijkste wijzigingen op een rij gezet, zoals:

  • basiscontract
  • open spreekuur
  • vrije toegang tot de werkvloer voor de bedrijfsarts
  • second opinion
  • adviesrol bedrijfsrol
  • melden beroepsziekten
  • klachtenprocedure
  • duidelijkere rol preventiemedewerker
  • grotere medewerkersbetrokkenheid

De vernieuwde Arbowet is ingegaan per 1 juli 2017. Werkgevers en arbodienstverleners hebben tot 1 juli 2018 de tijd gekregen om de contracten aan te passen. Aanpassen kon door middel van een aanvulling op het bestaande contract of door een nieuw contract af te sluiten.

Wil je meer weten?
Open hier de factsheet “Nieuwe Arbowet” voor meer informatie.
Ook kun je contact opnemen met onze adviseur Patricia ter Haar via tel. 0481 – 37 11 11.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *